Ismét egy régi klasszikust néztünk meg filmklubon (s ez legközelebb sem lesz másképp, akkor az 1931 -es Fritz Lang klasszikust az M -et vetítjük), az "Az élet csodaszép" (It's a Wonderful Life) c. remekművet.
Azt hiszem méltán emelhetem eme alkotást Casablanca -i magaslatokba, lévén ebből is rengeteg jelenetet, párbeszédet, mondatot (bár a Casablancából azért többet) idéznek, illetve használnak fel sok helyen.

Az élet csodaszép - It's a Wonderful life

Megvallom őszintén kissé megijedtem mikor megláttam a filmklubra érkezett társaság összetételét, ugyanis 60% -át 17-21 éves lányok tették ki. Akik már látták ezt a filmet, azok talán megértik aggodalmamat.
Nem nagyon vagyok oda a romantikus filmekért (mint azt már megjegyeztem), de azért vannak kivételek, mint az It's a Wonderful Life is. A vége ilyen szempontból nagyon erős, s attól tartottam, hogy túl nagy hatással lesz a nézőkre, ami jelen esetben azért lenne probléma, mert a beszélgetés témájáról elterelné a figyelmet.
A téma ugyanis a ("kétkedés ciklus" utolsójaként) magamban való kétkedés, és ennek feloldása illetve, mit tehetünk ha mások vannak ilyen helyzetben (akár depresszió).

Ennek érdekében a "megoldás" előtt tettem bele egy kis intermezzot, talán így a szemek is szárazon maradnak. Sajnos így a filmélményt kellett egy kissé beáldozni. Ez van, a cél szentesíti az eszközt :-)

Végül, sikerült elérni a célomat, s remek beszélgetést folytattunk, jó megfigyelésekkel, érdekes gondolatokkal, és a közönség tagjai is azt mondták, hogy nagyon jó filmet nézünk, így megnyugodtam abban is, hogy annyira csak nem romboltam a filmélményen.
Nehéz lenne pár gondolatban összefoglalni a konklúziót, de megállapítottuk, hogy az emberek gondolatait el kell fordítani a személyes problémákról, és másra kell irányítani, illetve, hogy a pozitív gondolkodásmód, látásmód elengedhetetlen feltétele az "értelmes" élet élésének.

Szívesen írnék a filmről is "kritikát", de úgy gondolom ennek külön posztot fogok szentelni (bár a Kétely kapcsán "egybemostam" a kettőt), túl sok zsenialitás van benne ahhoz, hogy pár sorban össze lehessen foglalni.

Legközelebb máj. 2. -án jövünk össze, mint a bevezetőben is említettem az M c. film kapcsán. S ezzel új ciklus is veszi kezdetét: "Erkölcsi dilemmák".
 

Címkék: film filmklub kétkedés its a wonderful life kétkedés ciklus

A bejegyzés trackback címe:

https://zogmund.blog.hu/api/trackback/id/tr681933695

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása