Meddig ér el egy hullám?

 2010.07.27. 21:50

Általában úgy szoktam kezdeni egy ilyen posztot, hogy "Már régóta megszerettem volna nézni ezt a filmet...". Ezt is így kezdtem volna, de inkább nem :-)a hullám, die welle
Egy haverommal és öcsémmel gondoltuk, hogy nézünk egy filmet, én választottam. Mivel elég fáradtak voltunk mind a hárman, nem akartam túl elmélkedőset választani, hanem valami pörgőset. De én nem szeretem az olyan filmeket, aminek nincs "értelme", így esett a választás a Die Welle \ A hullám -ra. Sok jót hallottam róla, gondoltam ezzel csak nem lövök nagyon mellé.
Bár Dennis Ganseltől még nem láttam filmet, s a Mädchen, Mädchen nem volt egy jó referencia a szememben, azért bizakodó voltam.

A pörgéssel nem volt gond, hamar belecsap a közepébe a film. A játékidő kb harmadánál láttam azt, hogy a társaság elkezd fészkelődni, de nem azért mert kínos lenne a dolog, vagy unná, hanem épp ellenkezőleg, egyre inkább magával ragad minket is a "hullám"!
Végig megmaradt a lelkesedés, rég láttam már olyan filmet, ami ennyire be tudná vonni a nézőt, szinte együtt lélegeztünk mi is a mozgalommal.
A film vége üt, bár számomra nem volt váratlan a fordulat, a többieket sikerült "átvernie", de így is nagy hatással volt rám.

Érdekes pár pontban összegyűjteni, hogy mit is mondd a film, mi kell egy jól működő mozgalomhoz:
 - Egy vezető, aki az atyja a mozgalomnak, s mellette pár "alvezér"
 - Mindenkinek kell feladatot adni, így mindenki úgy érzi a része a dolognak
 - Kell valami a mi egységessé teszi a tagokat.

Nem, a "célt" nem véletlenül hagytam ki a felsorolásból. A film is jó példa erre, gyakorlatilag nem kell komoly célt kitűzni, nem kell eszme, enélkül is jól működhet egy mozgalom, lehetnek lelkesek a tagok.
Akár meg is fordíthatjuk a dolgot: bármi lehet a cél! A lényeg, hogy a fenti 3 pont teljesüljön, és máris mindenre elszánt tagokat lehet gyűjteni és beépíteni, akik mindent megtesznek a mozgalomért.

Bár a valóságban Amerikában történt az eset amit feldolgoz a film, külön pikantériát ad, hogy a film Németországba helyezi a cselekményt.
A történetvezetés szerintem teljesen hihető, a karakterek jól kidolgozottak, a hangulat meg zseniális, szerintem nincs olyan ember (vagy nagyon kevés), aki az idő haladtával ne lelkesedne egyre jobban a fiatalokkal együtt.

Nagyon jól van megcsinálva az is, ahogy egyre jobban kicsúszik az irányítás a tanár kezéből (akit egyébként Jürgen Vogel alakít, szerintem zseniálisan), s mi nézők is érezzük, hogy valami itt nem stimmel. Lelkesedünk, de néha már szól bennünk az a kis hang, hogy ez talán már sok.
A fiatal színészeken látszik, hogy nem profik, de ez inkább csak erényére válik a filmnek, sokkal hihetőbb a sztori így. Nálam ez a film 10/10.
Tökéletesen eltalált mértékben adagolja a történetet, a tanulságot nem szájbarágó módon tárja elénk, van benne elég feszültség, a vége jól eltalált, és ami a legjobb, ami miatt igazán megérdemli a 10 pontot, hogy a nézőt abszolút belevonja a sztoriba, sikerül rabul ejtenie, és így együtt tudunk érezni a hullám csoporttal.
Olvasgattam pár hozzászólást a port.hu -n, érdekes volt, hogy sokan elgondolkodtak rajta milyen lenne ha másnap fehér ingben mennének a suliba, de aztán elvetették, mondván, hogy azért mégsem, mert azért ez túl durva lenne. Meglepett, hogy milyen sokan akik megnézték, érezték, hogy itt azért veszélyes dolgokról van szó.

A film zenéje egy olyan stílust képvisel, amit én nem szeretek, de a filmhez teljes mértékben passzolt. Nem volt sehol nyálas, erőltetett, jól "aládolgozott" a filmnek a hangulat teremtésben, a lelkesítésben. 8/10

Ja, és meddig ér el egy hullám? Szerintem akármeddig...

Címkék: kritika film a hullám die welle dennis gansel

A bejegyzés trackback címe:

https://zogmund.blog.hu/api/trackback/id/tr552179703

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cheerke_ 2010.08.05. 12:56:58

Nekem is nagyon bejött a film!

zogmund · http://zogmund.blog.hu 2010.09.01. 12:35:04

@LacKac: Nagyon jó kis videó! Köszi a linket!

Az nem volt benne a filmben, de tényleg igaz, hogy nagyon sok múlik a kezdésnél azon, hogy az első követő(ket) hogyan ragadja meg a vezető.
Ha már 3 -an 4 -en vannak az már tömeg, onnantól már elindult a lavina.
süti beállítások módosítása