Meglepetés

 2010.02.15. 21:05

Most szombatra engem kértek meg, hogy tartsam a prédikációt Újpesten. Úgy érzem kaptam ehhez tálentumot, így ha tudom, szívesen elvállalom a felkérést.
Régebb óta megvolt a téma. Egyik szombatkezdő áhítat alkalmával Móni készült fel a, tökéletesség témakörét felvetve. Gondoltam, ez jó lesz, és megbeszéltük, hogy ő is kutat ebben a témában.

Nekem sokáig nem nagyon volt időm elkezdeni, inkább csak olvasgattam a dologról - találtam egy egész érdekes prédikáció vázlatot róla - meg gondolkodtam sokat, viszont Móni egészen beleásta magát.

Aztán elérkezett az idő, amikor én is neki tudtam ülni, hogy összeállítsam, miről is fogok beszélni szombat délelőtt. Móni mondta, hogy átküldi amit írt.
S mikor ezt elolvastam, na akkor ért a meglepetés! Két okból is:

1.: Amit találtam (nem adventista) írást, szinte teljesen egybecsengett azzal, amit feleségem hozott ki konklúzióként, ráadásul a gondolatmenet is sok helyen fedte egymást! (Móni nem olvasta előtte azt a vázlatot!)
2.: Bár régebben tudtam, de azóta elfelejtettem mennyire jól ír a feleségem :-) Remekül összeszedett, logikusan felépített, szépen megfogalmazott prédikáció vázlatot írt (sőt, ez több is volt mint vázlat), már-már azon gondolkodtam, hogy nem ezt kéne egy az egyben elmondanom! Mit ne mondjak, nagyon tetszett, s igazán örömöt okozott az olvasása. Élveztem.

Mindkét meglepetés nagyon kellemesen érintett, az első azért mert ez megerősít abban, hogy nem téves az "okoskodás", a második meg azért, mert egy új (vagy inkább elfeledett) oldaláról ismertem meg a feleségemet.

Végül át kellett dolgoznom az anyagot, mert Móni elég személyesre írta, meg szeretem ha amit elmondok azt igazán magamévá tudom tenni, így hozzá tettem ezt-azt, de a lényeg maradt.
Márcsak azért is jó volt ez, mert ezen témában már régóta állást foglaltam, de csak elméleti síkon, most viszont szépen, letisztultan összeállt a fejemben.

Szóval a lelki tartalom mellett még más, nem várt haszna is volt annak, hogy elvállaltam a most szombati prédikációt, s ennek nagyon örültem :-)
Legközelebb biztos megint meg fogom kérni, hogy segítsen. Ki tudja? Lehet így újabb meglepetésekben is lesz részem :-)

Címkék: vallás szombat prédikáció móni

A bejegyzés trackback címe:

https://zogmund.blog.hu/api/trackback/id/tr871761552

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása