Egy hete vasárnap megtartottuk idei első filmklubunkat. Már több mint egy éve annak, hogy szünetelt a filmklub, de most (engedve a "nyomásnak"), úgy gondoltam, ismét elkezdem.

Nagyon sokan jelezték, hogy el fognak jönni, ha csak azokat számolom, akik biztosra mondták 15-18 -an lettünk volna. Az újpesti filmklub fénykorában voltunk ennyien...
Ezen szám tükrében nem is csoda, hogy nagy lelkesedéssel vártam az első alkalmat, s egy "könnyű" filmet is választottam, Sidney Lumet első egész estés rendezését a Tizenkét dühös embert. Tehát a régi '57 -es verziót.

Könnyű, mert szinte nincs olyan ember, akinek ne tetszene (legalábbis én még nem találkoztam olyannal); könnyű, mert érthetően mondja el amit akar; könnyű, mert sok mindenről lehet utána beszélgetni, sok érdekes témát vet fel.
Így nem is izgultam annyira (persze ez nem jelenti azt, hogy ne készültem volna sokat).

Aztán ahogy közeledett a kezdés időpontja, egyre másra mondták vissza az emberek a részvételt...
Igen, 1 év sok idő, már el is felejtettem, hogy ez így szokott lenni. Azért így is 8 -an összejöttünk, olyanok is eljöttek, akikre nem is számítottam. A film közben és végén, pedig jó eszmecsere alakult ki (bár Balázs szerint kicsit rövid volt :)), olyan gondolatok is elhangzottak a filmmel kapcsolatban, ami számomra is új volt (pedig láttam, már párszor, meg sokat olvastam is róla), így végül pozitív élményként maradt meg bennem ez az alkalom.

Legközelebb a Kétely (Doubt) lesz, érdemes lesz eljönni :-)

Címkék: filmklub kétkedés tizenkét dühös ember sideny lumet kétkedés ciklus

A bejegyzés trackback címe:

https://zogmund.blog.hu/api/trackback/id/tr981767865

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása