Kétely

 2010.04.11. 10:33

Két hete vasárnap volt idei második filmklubunk, s bár kevesebb emberre számítottam, végül mégis elég szép számban összegyűltünk. Sajnos el kellett csúsztatni két héttel ezt az alkalmat, mivel az eredeti időpontra lebetegedtem :(

Doubt (Kétely) plakát

Erre az estére (17:00 -kor kezdtünk, s mivel akkor volt óraátállítás, így világos volt még, az este kicsit túlzás) a Kétely (Doubt) című filmet választottam, a téma fő csapásvonala pedig a kétkedést kiváltó ok, annak eredete volt, mellette persze még sok minden más.
A filmklub előtt csak egyszer láttam a filmet (Mónival néztük meg ketten), első nézésre nagy hatást gyakorolt rám a film, Mónival is sokat beszélgettünk róla utána. Az utolsó képkockákra meg az "erős" is gyenge kifejezés :)
Akkor sokkal kevésbé tudtam koncentrálni a színészi játékra, és az egyes apróságokra, finomságokra, amivel szintén bővelkedik a film (pl. az operatőri munka is megérne egy misét; s ha már a misénél tartunk: Philip Seymour Hoffman által megformált Flynn atya miséi; vagy a gyerekkarakterek (erre fektethetett volna nagyobb hangsúlyt is a rendező, több potenciál volt benne)), ám most a vetítés alkalmával volt lehetőségem ezt is jobban megfigyelni, s mondhatom nagyon élveztem.
Ajánlom mindenkinek, hogy legalább 2x nézze meg a filmet, hisz már a fent említett Hoffman, és Meryl Streep parázs dialógusai miatt is megéri.

Egyébként az író, rendezőnek (John Patrick Shanley) egy színdarabjából készült a film, ami meg is látszik rajta, de én úgy vélem a jó értelemben. A karakterek, párbeszédek, dramaturgia nagyon profin lett megírva. Nem véletlen szerintem, hogy a film 5 Oscar jelöléséből 4 a legjobb színész\mellékszereplő kategóriában volt.

Az utolsó nagy dráma előtt állítottam meg egy kicsit a filmet, hogy átbeszéljük az addig látottakat, és a karaktereket, hogy aztán a végére kissé átértékelődjenek bennünk a jellemek.

Számomra nagyon tanulságos volt a film, és úgy ítéltem meg, hogy a többiek is élvezettel merültek bele a beszélgetésbe.
Szóval ez egy igazi filmklub volt, élveztem nagyon.

A következő alkalomra egy könnyebb filmet választottam: Az élet csodaszép (It's a Wonderful Life), remélem az is hasonlóan jó lesz :)

Címkék: kritika film filmklub kétkedés meryl streep kétely móni philip seymour hoffman kétkedés ciklus

A bejegyzés trackback címe:

https://zogmund.blog.hu/api/trackback/id/tr481911384

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása