Érdekességek

 2010.08.29. 21:24

Múlt pénteken két érdekes dolog is történt velem.

Beszélgettem Adélkával és mondta, hogy a játszótéren találkozott egy kisfiúval, aki "sült krumplival" kínálta, de nem kért belőle. Tovább folyt a beszéd, és elterelődött egy másik témára, majd valahogy szóba jött az a poroló, amit Békésen kaptam. Adél megkérdezte, hogy ki ajándékozta nekem.
"Vinczétől kaptam. Tudod ki az?" - mondtam, de tudtam, hogy nem emlékszik arra a bácsira, akit Vinczének hívtak, hisz, tudomásom szerint, nem is mondtuk meg neki a nevét. Nagy meglepetésemre ő azt felelte:
"Persze, hogy tudom!" - majd folytatta - "csak nem akartam enni a sült krumplijából."

Kiderült, hogy azt a kisfiút, akivel a játszótéren megismerkedett is Vinczének hívják! (Nem hiszem amúgy, hogy sok Vincze nevű kisfiú "rohangászik" manapság.)

Pénteken mikor jöttem haza munkából, szokásom szerint hallgattam a Bartók rádióban a muzsikáló délutánt, Némethy Attila volt a műsorvezető és épp egy Mozart zenét konferált fel.
Mikor meghallottam Mozart nevét, egyből eszembe jutott, hogy Gyulán az egyik előadáson - amit Eckhardt Gábor zenetörténész tartott - Mozartról volt szó, hogy mekkora zseni volt. Elhangzott, hogy fejben komponált, és ezért gyakorlatilag hiba nélkül - s nem mellesleg nagyon szépen - írta le a kottáit, hisz minden darabja létezett a fejében.
Nagyon csodálkoztam ezen, hogy csinálhatta mindezt, és - no nem mintha kételkedtem volna Gábor szavaiban - pont az jutott eszembe, hogy milyen jó lenne más, releváns személytől is hallani, és megerősítést nyerni az információ hitelességéről.
S mi történik, Attila úgy folytatja, hogy: "Mozart Haydn -nek ajánlotta az egyik vonós quartett sorozatát, s nagyon sokat dolgozott rajta, amit mi sem bizonyít jobban, mint a sok elvetett vázlat" - és itt jött a lényeg - "ami azért is különös mert tudjuk, hogy Mozart fejben komponált, és gyönyörű volt a kézírása..."

Érdekes nem? Micsoda véletlenek ;-)

Címkék: érdekes véletlen adélka

A bejegyzés trackback címe:

https://zogmund.blog.hu/api/trackback/id/tr542257234

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása