Első élmény a MÜPA -val

 2009.12.30. 20:55

Karácson előtt (22. -én) családilag elmentünk a Művészetek Palotájába Händel Messiást hallgatni a Purcell kórus és az Orfeo zenekar előadásában.
Még sosem voltam a MÜPA -ban, de sok jót hallottam a róla, főleg a Bartók Béla Nemzeti Hangversenyteremről, egy szakértő barátom szerint világszinvonalú a terem (sok "konyhatrükköt" mesélt a teremről, ez egy külön posztot érdemelne... (állítható színpad, hangterelők; "lebegő" terem; stb.)). A Messiást meg különben is nagyon szeretem, így nagy várakozásokkal telve indultam el a hangversenyre.

Kicsit késve érkeztünk (de nem elkésve!), s már a belépéskor magával ragadott a Palota miliője, és miután beültünk a második emelet jobb oldali széksor legszélére (pont az orgona mellett voltunk) csak pár másodpercet kellett várni, s máris vonultak be az előadók.
Kicsit mintha halkan kezdett volna a zenekar, de aztán zeneszaki nővérem felvilágosított, hogy mivel ez Barokk oratórium, ezért feljebb fogják a vonót a zenészek, hogy így tompítsák a hangerőt.

Aztán megszólaltak az énekesek (kórus, szólisták), s felváltva jöttek a darabok, én meg csak hallgattam, hallgattam és hallgattam.
Nagyon magával ragadott, szinte minden percét élveztem. Ebben a teremeben különleges élmény zenét hallgatni, olyan tömören, szépen szól az egész, az ember szinte belesüpped a muzsikába.

Egész kiváló előadásnak lehettünk szem és fültanúi, tényleg nem lehet egy rossz szavam sem. Azért mégis. A kedvenc darabjaimtól (Hallelujah kórus, a For unto us, a Worthy is the Lamb és az azt követő Amen) valahogy többet vártam. Hiába no, ha az embernek nagy elvárásai vannak, akkor sokszor csalódik, ezt már több ízben tapasztaltam (pl.: itt), de az összkép annyira elbűvölt, hogy ezek az apró "hibák" úgy eltörpülnek mellette, hogy már alig emlékszem rá.

Hazafele jövet sokáig nem tudtam szabadulni a MÜPA légkörétől és a koncert élményétől (no nem mintha akartam volna :)), úgyhogy elhatároztam, hogy ide még többször vissza kell térnem!
Igazán jó karácsonyi ajándékot kaptam a szüleimtől (Ők vették a jegyet), köszönet nekik érte!

Címkék: család koncert élménybeszámoló müpa messiás komolyzene händel

A bejegyzés trackback címe:

https://zogmund.blog.hu/api/trackback/id/tr441633727

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása